Zaburzenia mowy i komunikacji
Zaburzenia mowy i komunikacji (spektrum autyzmu, niepełnosprawność intelektualna, afazja);
Zaburzenie to można określić jako „poważne”, ponieważ skutki są rozległe, co zakłóca komunikację oraz procesy uczenia się. Termin ten może obejmować również szerokie spektrum problemów – mogą wystąpić zaburzenia treści i formy, nieprawidłowości natężenia, intonacji, tempa, rytmu i akcentu mowy. Podczas terapii ćwiczymy podstawowe czynności, które mają na celu poprawę komunikacji.
Dzieci najczęściej mają trudności z:
– wyraźną i zrozumiałą mową;
– logiką i płynnością wypowiedzi;
– porozumiewaniem się z innymi;
– wykonywaniem prostych poleceń;
– rozpoznawaniem i respektowaniem społecznych zasad;
– dosłownym rozumieniem języka;
– skupieniem uwagi oraz słuchaniem;
– zdolnościami manualnymi;
– pamięcią, rozumieniem.